ВО "Свобода"

ENG

12 вересня 2010
Звернення до голови Запорізької облдержадміністрації
Звернення до голови Запорізької облдержадміністрації

Голові Запорізької обласної адміністрації.

Петрову Б.Ф.

Від голови Запорізької обласної організації ВО "Свобода".

Подлобнікова В.В.

Отримавши Ваш лист-відповідь, від 12.08.2010 р. №05074/08-30, на наш запит стосовно концепції патріотичного виховання (підписано М. А. Ярмощуком) ми змушені, нажаль, констатувати, що у листі відсутні відповіді на наші застереження стосовно прийнятої рішенням 37-ї сесії Запорізької обласної ради від 31.03.2010 р. №8 "Запорізької обласної концепції патріотичного виховання громадян України", тому ми змушені звернутись до Вас повторно з більш чіткими запитаннями, сподіваючись на адекватну відповідь.

1. "Запорізька обласна концепція патріотичного виховання громадян України" (далі "Запорізька концепція…") свідомо відкинула національну складову навіть у самій назві документу на противагу державній "Концепції національно-патріотичного виховання молоді". "Запорізька концепція…" навіть уточнює, що ця відмінність "автоматично впливає на зміст поняття, а також на планування та проведення заходів з патріотичного виховання". Питання №1: "Просимо пояснити сенс зазначеної відмінності".

2. Автори "Запорізької концепції…" взяли на озброєння псевдо українську ідею "політичної нації" народу України, в якій нехтується визначальна роль українського етносу. Зазначимо, що поняття "політична нація" відсутнє як в Конституції України, так і в державній "Концепції національно-патріотичного виховання молоді". Немає пояснень цього поняття і в "Запорізькій концепції…". Питання №2: "Чому стрижнем патріотичного виховання в "Запорізькій концепції…" стала псевдо ідея "політичної нації", а не "національна ідея", як це зазначено в Конституції України ст. 11 і в державній концепції?".

3. В "Запорізькій концепції…" є поняття "національної ідеї, але в одному абзаці зазначено, що "національна ідея ґрунтується на політичній концепції нації", а в іншому, що "національна ідея є фундаментом у формуванні "політичної нації". Питання №3: "То що ж для авторів "Запорізької концепції…" первинне ‒ національна ідея чи політична нація?".

4. "Запорізька концепція…" неодноразово таврує "фальсифікаторів і переписувачів історії". Питання №4: "Чому в "Запорізькій концепції…" відсутнє роз'яснення ‒ хто підпадає під зазначені терміни?".

5. Одним із авторів "Запорізької концепції…" є Мірошниченко О.В. ‒ протоієрей, старший викладач релігієзнавства та теології "Класичного приватного університету", послушник церкви Московського патріархату. Питання №5: "Відоме негативне ставлення Московського патріархату до постаті Івана Мазепи. Отож, чи мають право представники Московського патріархату повчати, а скоріше ‒ перенавчати українських дітей?".

6. Схоже, що "Запорізька концепція…" витягла із гнилого лантуха комуністичну ідею "класових інтересів" і навіть "єдину спільноту ‒ радянський народ". Питання №6: "Якщо це не так, то чим пояснити отакий подих із трухлявої труни: "Система патріотичного виховання виходить з визначення українського народу як єдиної нації українських громадян"?".

На останок зазначимо, що крім цих питань у нас є ще дуже багато додаткових як до концепції, так і до самих авторів. Чого вартий, наприклад, порядок проведення круглих столів, за наслідками яких не увалялось жодних пропозицій. Чого варте відверте ігнорування пропозицій з боку членів ЗОО ВО "Свобода", які передували ухваленню "Запорізької концепції…" і робилося це за повною відсутністю контраргументів з боку авторів. Ну а майже повне ігнорування української мови під час проведення круглих столів з питань патріотичного виховання ‒ яскраве свідчення патріотичності самих авторів "Запорізької концепції патріотичного виховання громадян України".

Сподіваємось на отримання аргументованої відповіді хоча б по наведеним шести питанням.

Подлобніков В.В. Голова Запорізької обласної організації ВО "Свобода"